09-07-2024

VIG verwelkomt twee nieuwe leden

Leden Leo Pharma en Sobi

Leo Pharma BV en Swedisch Orphan Biovitrum (Sobi) zijn per 1 juli toegetreden als lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. Met hun toetreden telt de vereniging 45 lidbedrijven. Samen ontdekken en ontwikkelen zij de geneesmiddelen en vaccins van morgen.

Als vereniging zetten we ons in om innovatie in de geneesmiddelensector te bevorderen, de internationale positie van de sector te versterken en het vestigingsklimaat in Nederland te verbeteren.

Leo Pharma BV

Leo Pharma is een wereldwijd farmaceutisch bedrijf dat zich richt op het verbeteren van de zorgstandaard voor mensen met huidaandoeningen. Het hoofdkantoor van Leo Pharma bevindt zich in Kopenhagen (Denemarken). Het bedrijf heeft vestigingen in Amsterdam en verschillende andere Europese landen. Sinds de oprichting in 1908 heeft Leo Pharma wereldwijd een sterke positie opgebouwd met een breed scala aan innovatieve dermatologische behandelingen.

Swedish Orphan Biovitrum

Swedish Orphan Biovitrum (Sobi) is een internationaal biofarmaceutisch bedrijf dat zich richt op het verbeteren van het leven van mensen met zeldzame en invaliderende ziekten. Het hoofdkantoor van Sobi is gevestigd in Solna (Zweden). De Nederlandse vestiging van het bedrijf zit in Amsterdam. Het bedrijf, opgericht in 2001, heeft wereldwijd ongeveer 1.800 medewerkers en ontwikkelt innovatieve geneesmiddelen op het gebied van hematologie, immunologie en speciale zorg.